Směrnice pro vyřizování stížností
společnosti TILLER investiční společnost a.s. (dále jen „Společnost“) ve smyslu zákona č. 240/2013 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, v platném a účinném znění (dále jen „ZISIF“) a vyhlášky č. 244/2013 Sb., o bližší úpravě některých pravidel zákona o investičních společnostech a investičních fondech (dále jen „Vyhláška“), v platném a účinném znění.
- ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- Společnost je povinna postupovat při plnění povinností, které vyplývají z obecně závazných právních předpisů, resp. ze smlouvy uzavřené s osobami, kterým poskytuje služby (dále jako „investoři“), s veškerou odbornou péčí, za podmínek stanovených ve smlouvě a v obecně závazných právních předpisech.
- Investor, který se domnívá, že Společnost nepostupovala v souladu s bodem 1.1. má právo uplatnit reklamaci podle tohoto reklamačního řádu a příslušných obecně závazných právních předpisů.
- Reklamací se rozumí podání stížnosti investorem. Právním předpokladem reklamace je řádně uzavřená smlouva, na základě, které Společnost poskytuje investorovi služby (dále jen „smlouva“).
- Reklamačním řízením se rozumí soubor pracovních činností zahrnující zjištění vad, rozhodnutí o oprávněnosti reklamace, vyřízení nároků vyplývajících z reklamace a provedení potřebných účetních operací spojených s danou reklamací. Vyřizování stížností a reklamací je vždy bezúplatné.
- PODÁNÍ REKLAMACE
- V případě zjištění vady investor uplatní reklamaci u Společnosti písemně ve lhůtě dle odst. 3.1. Za podání písemnou formou se považuje též sdělení prostředky elektronické komunikace (email).
- Reklamace podaná investorem musí obsahovat údaje a dokumenty, ze kterých Společnost přešetří odůvodněnost reklamace (tj. zejména jméno a příjmení/obchodní firmu, bydliště/sídlo, rodné číslo/IČ, důvod reklamace, kontaktní adresu, seznam příloh, datum a vlastnoruční podpis (respektive ověřený elektronický podpis), jakož i veškeré přílohy potvrzující oprávněnost reklamace) a rozhodne, zda je oprávněná.
- V případě, že reklamace nebude obsahovat údaje a dokumenty, z nichž je možno přešetřit její odůvodněnost, vyzve Společnost investora k jejímu doplnění. Nedoplní-li investor požadované údaje či dokumenty ve stanovené lhůtě (ne kratší než 7 dnů), odmítne Společnost takovou reklamaci coby neodůvodněnou.
- REKLAMAČNÍ LHŮTY
- Investor je povinen reklamovat bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, pokud v některé smlouvě uzavřené mezi investorem a Společností není reklamační lhůta vymezena jinak.
- Společnost je povinna ke stížnosti nebo reklamaci zaujmout stanovisko a vyřídit se k ní ve lhůtě 30 dní od doručení reklamace podle bodu 2.2., resp. 2.3. a oznámit investorovi, zda stížnost či reklamaci uznává, jakým způsobem ji bude řešit, popřípadě již řeší, anebo z jakých důvodů stížnost nebo reklamaci odmítá uznat. Společnost přitom postupuje v souladu s následujícími ustanoveními tohoto reklamačního řádu.
- VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACÍ
- Osobou odpovědnou za řádné vyřízení reklamace, vč. kontroly reklamačního postupu, je zaměstnanec pověřený výkonem compliance (touto činností může být pověřená třetí osoba, zpravidla administrátor Společnosti, která v tomto případě přebírá zodpovědnosti zaměstnance).
- V případě reklamace doručené Společnosti poštou zaznamená administrativní oddělení takovouto reklamaci pod příslušným pořadovým číslem do „Knihy reklamací“ a následně bez zbytečného prodlení předá tuto reklamaci zaměstnanci pověřenému výkonem compliance. V případě osobního předání přijímá reklamace kterýkoliv zaměstnanec Společnosti. Na požádání investora osoba přebírající reklamaci takové převzetí potvrdí.
- Osoba, která reklamaci převzala, ji řádně s investorem projedná, průběh jednání zaznamená a reklamaci okamžitě pod příslušným pořadovým číslem zaznamená do „Knihy reklamací“. Poté reklamaci se všemi podklady předá zaměstnanci pověřenému výkonem compliance.
- Společnost je povinna reklamaci projednat, zaujmout k ní stanovisko a bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě 30 dní od doručení reklamace, tuto vyřídit (odstranit vadu, pokud nastala nebo reklamaci pro neodůvodněnost zamítnout) a odeslat investorovi písemné vyjádření.
- Veškeré písemnosti spojené s vyřízením konkrétní reklamace jsou Společností uchovány nejméně po dobu 5 let, nestanoví-li obecně závazné právní předpisy dobu delší.
- VYŘÍZENÍ REKLAMACE ODMÍTNUTÍM NEBO ZAMÍTNUTÍM
- Reklamace bude odmítnuta, jestliže se šetřením zjistilo, že reklamační údaje jsou nesprávné nebo nedostatečné. Reklamace bude zamítnuta, pokud jsou k dispozici hodnověrné doklady podporující zamítnutí reklamace.
- VYŘÍZENÍ REKLAMACE UZNÁNÍM
- Veškeré písemnosti spojené s vyřízením konkrétní reklamace jsou postoupeny v souladu s ustanovením odst. 4.2., resp. 4.3. zaměstnanci pověřenému výkonem compliance coby osobě odpovědné za kvalitní a úplné vyřízení reklamací a vystavení dokladů k vyřízení reklamace. Zaměstnanec pověřený výkonem compliance rovněž určí podle obsahu reklamace konkrétní osobu k vyřízení reklamace.
- V případě stížnosti na pracovníka pověřeného vyřízením reklamace jedná investor přímo se zaměstnancem pověřeným výkonem compliance, který reklamaci vyřídí osobně.
- ZMĚNY REKLAMAČNÍHO ŘÁDU
- V případě změny reklamačního řádu Společnosti, je tato povinna investory včas o změně písemně vyrozumět s tím, že každá změna reklamačního řádu je uveřejněna v sídle Společnosti a na internetových stránkách Společnosti www.tillerfunds.cz, případně na stránkách administrátora Společnosti www.avantfunds.cz. Způsob oznámení nového znění reklamačního řádu investorovi, jakož i kvalifikovaný způsob vyjádření souhlasu investora s příslušnými změnami, se přiměřeně řídí dotčenými ustanoveními smlouvy uzavřené mezi investorem a Společností.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pravidla stanovená vnitřními směrnicemi vydanými Společností v souladu s ustanoveními ZISIF a souvisejících prováděcích předpisů je Společnost povinna dodržovat při své činnosti spočívající v obhospodařování investičních fondů. Pravidla stanovená vnitřními normami Společnosti se vztahují na všechny zaměstnance Společnosti, včetně zaměstnanců jiných osob podílejících se na zajišťování činností ve smyslu § 5 ZISIF ve spojení s § 23 a § 38 ZISIF.
V Praze dne 16.10.2019
Reklamační řád
Tento reklamační řád specifikuje pravidla a postupy pro bezplatné vyřizování stížností a reklamací akcionářů nebo podílníků (dále souhrnně jen Investor) fondů kvalifikovaných investorů obhospodařovaných společností TILLER investiční společnost a.s. (dále jen Společnost).
- Stížnost nebo reklamaci musí uplatnit Investor u Společnosti výhradně jen písemnou formou. Za podání písemnou formou se považuje též faxové sdělení.
- Právním předpokladem pro podání stížnosti nebo reklamace je řádně uzavřená smlouva nebo smluvní dokumentace analogická smlouvě, na základě, kterých Společnost poskytuje Investorovi služby (dále jen Smlouva).
- Investor je povinen stížnost nebo reklamaci bez zbytečného odkladu poté, kdy zjistil nedostatky nebo nesprávnosti ve Smlouvě, pokud v ní není reklamační lhůta vymezena jinak.
- Reklamace podaná Investorem musí obsahovat údaje a dokumenty, ze kterých může Společnost přešetřit odůvodněnost reklamace (tj. zejména identifikaci Investora – jméno a příjmení/obchodní firmu, bydliště/sídlo, rodné číslo/IČ, dále důvod reklamace, kontaktní adresu, seznam příloh, datum a vlastnoruční podpis, jakož i veškeré přílohy potvrzující oprávněnost reklamace).
- V případě, že reklamace nebude obsahovat údaje a dokumenty, z nichž je možno přešetřit její odůvodněnost, vyzve Společnost Investora k jejímu doplnění. Nedoplní-li investor požadované údaje či dokumenty ve Společností stanovené lhůtě (ne kratší než 7 dnů), odmítne Společnost takovou reklamaci coby neodůvodněnou.
- Společnost je povinna ke stížnosti nebo reklamaci zaujmout stanovisko a vyřídit ji ve lhůtě do 30 dnů od jejího doručení, resp. od data jejího doplnění podle předchozího bodu. V této lhůtě Společnost vždy oznámí Investorovi, zda stížnost nebo reklamaci uznává nebo z jakých důvodů ji odmítá uznat. Pokud Společnost z objektivních důvodů nemůže stížnost nebo reklamaci vyřídit ve lhůtě do 30 dnů, sdělí Investorovi důvod vzniklého stavu a případně též, jakým způsobem ji bude řešit nebo již řeší, včetně nového termínu jejího vyřízení.
- Stížnost nebo reklamace je ze strany Společnosti vyřízena jejím uznáním nebo zamítnutím, a to odpovídajícím sdělením Investorovi v písemné formě.
- Stížnost nebo reklamace bude Společností zamítnuta, jestliže Společnost šetřením zjistila,
že stížnost je neopodstatněná nebo reklamované údaje jsou nesprávné a k dispozici jsou hodnověrné doklady podporující tento závěr. - V případě uznání stížnosti nebo reklamace ze strany Společnosti je neprodleně provedena náprava reklamovaného stavu a Investorovi je sděleno jméno zaměstnance Společnosti, který s ním reklamaci vyřídí.
- V případě stížnosti na zaměstnance Společnosti pověřeného vyřízením reklamace projedná vyřízení reklamace s Investorem osobně přímo zaměstnanec Společnosti pověřeným výkonem compliance.